Våren -05 var vi till Grekland, en härlig halvö i norr. Platsen hette Halkidiki, och ligger nära Greklands näststörsta stad Thessaloniki. Thessaloniki var Alexander den Stores syster. Hon var gift med en man som hette Kassandros, det var han som grundade staden år 315 fKr. Läs gärna mer om Halkidiki här http://www.in2greece.com/swedish/places/summer/mainland/chalcidici.htm
Halkidiki är väldigt grönt och fint, massor av blommor som prydde både gator och hus. Bogavillan växte sej hög och jag var tagen av dess underbara färg. En anna blomma som tog andan ifrån mej var ett träd som växte precis vid vår balkong, vad det är för blomma vet jag inte, bilderna 2 och 3 är från det trädet. Detta var en underbar plats jag hoppas att jag kan återkomma till! Och som vanligt är bilderna privata och hoppas att dom kommer att förbli det! Njut av dom men låt dom vara kvar här på min sida!  




Leave a Reply.