Den som söker han skall finna. Ja och det gjorde jag. Jag var ute i mitt förråd för att leta en kruka att plantera om en av mina blommor i, döm om min förvåning när jag plockade upp en kruka ur en låda jag glömt. Det var ju en gamal Uppsala Ekerby, men attans en sådan som jag länge velat ha ju. Den var så fin så jag nästan grät! Välhållen, vit med blå ränder och prickar. Till den vill jag ha en Karpaterklocka, Campanula Carpatica. När jag besökte blomster handeln hittade jag några exemplar som dom skulle ha 85 kr för, Inte i det bästa skicket, så jag var tvungen att tänka om. Gamal kruka, gamla tanter blev min tanke. Då hittade jag en Saint Paula, Chimera Mandy. Vacker den med, med sina ludna blad och glitterbeströdda blommor. Den passade bra i kruka, men när man har katter som ligger nära allt som står i fönster och på bord, bröts ett blad rätt så snart. Men då har jag snart två, tänker sätta det i en kruka så kommer det att bli en till liten St, paula.   

Fina flickan Lena
2/3/2009 11:07:07 pm

Fin blomma, snyggare katt...!

Reply



Leave a Reply.