Hemodlarens största bedrift är att hålla sej lite kall, och inte börja så för tidigt! Det är ju så mysigt att se när dom små fröna börjar gro, men liksom vill dra dom upp och se att dom faktiskt blir det som står på påsen. Det är ett under varje gång. Och något som är än mer konstigt, är att det ALLTID bli mycket mer plantor att skola ut än man hade tänkt, och så står man där och kliar sej i huvudet och undra. Jag har ju så svårt att slänga dom, så varje år står jag där och skolar ut massor, och sedan när nästa laddning kommer igån och dags att skola ut, är det redan fullt!! Ja, men har jag plats för den så har jag plats för en till!! *ler* Vissa år försöker jag iaf begränsa mej och köper inte hem så mycket, men då ångrar jag mej när jag kommer ut till plantskolan och ser allt jag HADE kunnat så, och då hade jag ju haft fler än vad jag har möjlighet att köpa! Ja detta med att Rom inte bygdes på en dag, gäller inte för mej. Jag har ju inte tålamod igentligen för att ha tillräckligt mycket is i magen, men jag måste! Så nu tänker jag vänta ytterligare till mitten av nästa vecka, få se om jag sätter ner dom första små frögrynen då!!  

En liten odling av klockranka från 2004. Minnen!!





Leave a Reply.