Nu har jag planen klar inför nästa vecka, då ska jag sätta ner lite fröer a. Svartöga, jätteverbena och ev lite Chili Paprika, som man fick med i frökatalogen, tänkte sätta den i två omgångar. Nu måste jag in med alla odlingslådor och lampor för att få så mycket ljus som möjligt. Men det går bra, jag köppte en jättebra hylla i fjol på en utrensning. Den är till för juldekorationer i butik, men super bra att ställa mina underbevatningsbrickor på. Ska ta en bild när jag fåt upp allt! Tänkte förså en del inne, som jag sedan ska flytta ut i växthuset bara det blir klart och värmen kommer. Ja en sommar utan att strat med förodlingar inne. går ju nästan inte. I många år har jag vilat ifrån förodlingarna, emn ångrar mej varje gång. Fast en del blommor jag försått innte har jag ångrat att jag inte väntade ett tag till, när man märker att ljuset är för dåligt! men det är ju sånt man lär sej av!




Leave a Reply.