Nu börjar det att klia rejält i planteringsfingrarna. Men ajg tänker nog vänta en vecka till! Jag har ju inte så himla mycket plats inne, och dåligt med ljus från fönstren. Jag har ju lampor, men nä jag får hålla mej, kanske ändå bättre att vänta så att dom inte blirt så himla stora innan man har mnöjlighet att sätta ut dom i växthuset! Skulle ha satt mej och kollat igenom vad jag har och vad jag behöver köpa in. Jag vet ju tre frösorter som jag har klara på hyllan som bara väntar på att jag får såjorden i krukorna. Letade Jätteverbena på Granngården, emn det hade dom ju naturligtvis inte. Får väl skynda att bliuxt beställa den då. Jag vill gärna ha den, den tilltalade mej, coh har sett den i några år och tänkt att den ska jag sätta. Och nu ska jag!!

Sörjer alla mina Pelargonior som jag var tvungen att slänga. Hade inte ett enda ställe att ställa dom övervintern. Hoppas att jag kan fixa något till hösten. Jag hade så många fina, olika doftisar. har inte gillat pellargonior förut, men har börjat inse att det finns så myhcket fina som inte retar mej i halsen. Är kännslig för endel dofter.

Jag gilalr eucalyptus, men lukten gör att jag hostar. När jag jobbade i blomsteraffären fick jag alltid jätte mycket hosta av den när man stod och packade upp snittblommor. Ååå det minnet kan få mej tokig, tänk vad härligt det ändå var! Alla desa underbara blommor, som till student eller till dagar som i går, Alla hjärtans dag, då packade man upp hur mycket rosor som hellst, taggade och bladade av, snittade och ner i mängder av vaser. Kan nog känna luten än på händena. Det luktade speciellt efter att man snittat rosor. Ja att jobba i blomsteraffär var ett trevligt jobb, saknar det. Kanske man skulle ta upp det igen,

Nä nu är det dags att göra nått annat än att sitta här och drömma!

Tjing!
 





Leave a Reply.